Ha már megvan a baj, akkor késő azon mérgelődni, hogy le kellett volna cserélni nyárira a téli gumit. Ez még mindig sokkal olcsóbb, mintha egy balesetben totálkárra törnénk az egész autót és a miénken kívül mások életét is veszélyeztetnénk. Az időjárás nagyon szeszélyes manapság, de amikor úgy tapasztaljuk, hogy a hőmérséklet túlnyomó részt 7 fok felett van, akkor ideje lekapni a téli gumikat, hogy nyárira váltsuk ezeket.
Más alapszabályokkal lettek megtervezve, ezért a nyári, meleg időben tökéletesen helyt fognak állni még az igazi kánikulában is. Mivel ilyenkor nagyon magas lehet a hőmérséklet, ezért a nyári guminak nem szabad túlságosan meglágyulnia, hiszen az nem lenne túl jó hatással a fogyasztásra. A mérnököknek ki kell fejleszteniük azt a gumikeveréket, ami optimálisan viselkedik magas hőmérsékleten, hiszen ilyenkor nemcsak az aszfalt melegíti fel az abroncsokat, hanem a súrlódás is.
A nedvesség elvezetése a nyári gumi felületéről szintén a mintázatnak köszönhető. Viszont, ha ez túlságosan meg van kopva, akkor egy hirtelen zápor kellemetlen meglepetéseket fog okozni, mert egyből megváltozik a jármű viselkedése az úton és ilyenkor érdemesebb inkább a lassúbb haladást választani, ameddig nem cseréljük le újakra a gumikat. Az is meg van határozva, hogy hány milliméterig lehetnek lekopva a barázdák egy nyári gumin.
A szabályzat szerint 1,6 mm a személyautók esetében, míg a teherautóknál 3 mm profilmennyiségig használhatóak az abroncsok. Ezeket érdemes betartani, mert ha a határértéknél jobban elkopnak, az már kifejezetten veszélyesnek számít az utakon. Ha felelősségteljes sofőrök vagyunk, akkor időben cserélni fogjuk az abroncsokat, ami igazán egyszerű. Már online is rendelhetőek nyári gumi szettek. Hogyha szerencsések vagyunk, akkor kifogjuk a gumiakciót a gumidirekt.hu weboldalon és sokkal olcsóbban juthatunk hozzá például Hankook, Continental vagy Michellin típusokhoz. Ezután már fel leszünk készülve mindenre, amikor az autó volánja mögé ülünk, legyen szó bármilyen terepről.